Recensie: Leer jezelf snel Windows 8

Het boek “Leer jezelf snel Windows 8” komt uit de serie “Leer jezelf snel” en is geschreven door Bob van Duuren. Het boek bevat 222 pagina’s en is in een goed leesbare Nederlandse taal geschreven.  Het boek doet heel duidelijk wat hij zegt, met zijn 222 pagina’s wordt in een goed leesbaar tempo uitgelegd hoe Windows 8 werkt. Hierbij richt dit boek zich echt op de nieuwe gebruikers van Windows 8. Heb je al wat ervaring met Windows? Dan is het boek lastig om te lezen, maar voor de beginner is het ideaal.

Leer jezelf Snel Windows 8

Het boek begint met een korte uitleg over de eisen van Windows 8 en wat nu precies een besturingssysteem is. Na deze stappen begint het echte werk. Er wordt zeer duidelijk uitgelegd wat de standaard functies zijn in Windows en hoe ze gebruikt moeten worden. Hierbij word een duidelijke structuur aangehouden en blijft het op een goed leesbare manier geschreven. Waar een illustratie zou helpen staat een illustratie zodat je met zowel tekst als afbeeldingen begeleid word. Naar mijn gevoel is het duidelijk dat een beginnende gebruiker met dit boek Windows 8 kan verkennen en zich gaat thuis voelen in de nieuwe omgeving. Zou je later toch nog iets willen opzoeken dan is de manier hoe het boek is opgebouwd ideaal om terug te vinden wat je zoekt. In elk geval is de basis duidelijk en kan een computer gebruikt worden voor normaal gebruik.

Helaas is het boek voor de iets gevorderde lezer minder geschikt. Het boek gaat erg terug naar de basis waardoor het lezen door een gevorderde als saai kan worden ervaren. Maar hierbij moet rekening gehouden worden dat deze gebruikers ook niet de grote doelgroep zijn. Het is echter niet zo dat een gevorderde gebruiker niks aan dit boek heeft. Zelf ben ik MCTS (Microsoft Certified Technology Specialist) en werk al een tijdje met Windows 8.  Maar ik heb toch zeer zeker het gevoel dat ik het een en andere heb opgestoken door het lezen van dit boek.

Conclusie: Het boek is ideaal voor de beginnende computer gebruiker. Het bied een duidelijke structuur en uitleg hoe het systeem werkt. Dit wordt op een simpele manier uitgelegd waardoor het makkelijk bij blijft. Ga je beginnen met Windows 8 op de computer dan is het boek het lezen waard.

Ben je nieuwsgierig geworden naar dit boek? Ik geef een exemplaar weg. Wil je dit boek winnen? Klik dan hieronder op Share op Twitter. Na 1 week geef ik het boek weg! Heb je het boek niet gewonnen? Het boek is ook te bestellen via www.vanduurenmedia.nl voor maar €15,95. Of ga naar uw favoriete boekhandel en vraag naar ISBN: 9-789059-405950