Versio stuurt advocaat op concurrent af

Webhostingbedrijf Versio heeft een advocaat ingezet tegen het ronselen van klanten op Twitter. Versio beschuldigd Abbatis ervan dat het onrechtmatig klanten werft via Twitter. Hierbij is het opvallend dat Abbatis zich van geen kwaad bewust is, waar Versio aangeeft dat dit al langer een groot probleem betreft.

abbatis-ronselt-versio-klant
Voorbeeld die bijgevoegd zat bij de sommatie

In de sommatie die maandag per e-mail bij Abbatis is afgeleverd wordt gezegd dat de uitingen in strijd zijn met de wettelijke regeling van vergelijkende reclame. (Artikel 6:194a BW). Omdat de meningen misleidend zijn, niet een objectieve vergelijking behelzen en bovendien de goede naam van Versio schaden. Door strijdigheid met voornoemde regel, maar ook zelfstandig vanwege de maatschappelijke onbetamelijkheid en de oneerlijke concurrentie, maakt u zich schuldig aan een onrechtmatige daad.

Na aanleiding van de sommatie gaf Abbatis de volgende reactie aan ISPam.nl:

Ik ben het er eerlijk gezegd niet mee eens. Advocaat noemt mijn handelingen “oneerlijke concurrentie” en verwijt mij van het schaden van de ‘goede’ naam die Versio heeft. Zoals u ziet is dat helemaal niet het geval. Ik adviseer men alleen om even verder te kijken naar de reacties die op Twitter worden geplaatst over Versio. Wat betreft de vergelijkende reclame heeft hij misschien gelijk. Ik heb inderdaad gezegd dat men voor service bij ons moet zijn, alhoewel ik niet expliciet heb gezegd dat ze dus niet bij Versio moeten zijn.

Versio directeur reageert alsvolgt aan ISPam.nl:

Het is een groot probleem omdat onze klanten via Twitter door dit bedrijf lastig gevallen worden. Klanten van Versio zoeken contact met ons op via Twitter en willen op deze manier een oplossing voor hun probleem of klacht. Ze zijn niet op zoek naar spam van Abbatis, maar naar een oplossing die Versio hen kan bieden. In 95% van de gevallen wordt het bericht van Abbatis genegeerd door onze klanten, maar het wordt wel alsnog als vervelend ervaren. Het komt ook voor dat Abbatis contact opneemt met een duidelijk tevreden klant van Versio om hem te waarschuwen voor onze diensten en om aan te geven dat als de klant service zoekt, hij niet bij Versio maar bij Abbatis moet zijn.

You May Also Like

Reageer

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.