Veel klanten van de ING klagen op Twitter dat ze weer niet kunnen inloggen op het internetbankieren. Ditmaal krijgen de gebruikers de 403 error. Deze error betekend dat mensen niet de rechten hebben om een pagina te bezoeken. ING heeft de storing niet ontkent maar ook niet bevestigd.
Het webcare account op Twitter heeft aangegeven dat er een korte storing was in de dienstverlening en dat alles zou moeten werken. De gebruikers blijven alleen aangeven dat er problemen zijn.
Dit is de vierde grote storing bij de ING in een week tijd. Vorige week woensdag begon het met een fout saldo, hierna was op vrijdag en zaterdag de site bereikbaar door een DDoS. Gisterenavond was het internetbankieren niet bereikbaar en vandaag de error 403. Het hele systeem heeft dus pas 1 dag gewerkt na de storing van afgelopen woensdag.
Ik heb de ING gemaild voor commentaar. De woordvoerder van de ING geeft echter aan geen commentaar te willen geven.
UPDATE:
Volgens de woordvoerder van de ING is deze storing veroorzaakt door het installeren van maatregelen waardoor storingen minder zouden worden. Het is wel mooi dat deze maatregelen vervolgens voor een storing van 3 uur veroorzaakt. Hopelijk leert de ING hiermee dat werkzaamheden beter in de nachtelijke uren kan gebeuren zodat klanten dit niet merken.