Nieuwe Nederlandse website reddingsboei voor winkels die weer open gaan

Vandaag wordt website ShopTiming gelanceerd. Dit nieuwe initiatief van vier jonge ondernemers bleek al voor de introductie een schot in de roos; zelfstandige winkeliers en ketens kunnen kosteloos gebruik maken van een tijdregistratie systeem wat het maximaal aantal klanten in de winkels controleert. Ook voor consumenten zijn er voor gebruik maken van de dienst geen kosten of voorwaarden verbonden.  Het Nederlandse Shoptiming maakt gebruik van timeslots. De winkelier maakt deze aan en de consument kan vervolgens een timeslot kiezen om langs te komen. ShopTiming houdt rekening met het maximumaantal bezoekers dat toegestaan is in de winkel. De winkelier bepaalt hoeveel mensen er maximaal tegelijkertijd in de winkel kunnen zijn, de website organiseert de rest.

Het platform is vanaf vandaag online en speelt in op de actualiteit van winkels en ketens die na een ruime maand lockdown hun deuren weer beheerst mogen openen. Begin deze week zijn grote retailers als Ikea al geopend met als resultaat lange wachtrijen voor de ingang. Moos de Winter, één van de initiatiefnemers: “We hebben hiermee een oplossing voor alle soorten winkels, laagdrempelig, kosteloos en ontzorgend, wanneer alle ketens en winkeliersverenigingen zelf met dergelijke systemen komen wordt het voor de consument veel te complex. Voor ons als kleine, ongebonden club ondernemers konden we snel een generieke oplossing bieden die bruikbaar is voor heel winkelend Nederland. Omdat ShopTiming een gecentraliseerd platform is betekent het ook een groter bereik voor de winkelier omdat veel soorten consumenten op het platform zullen zoeken naar winkels.

Hoe werkt het reserveringssysteem?
Zodra een klant gereserveerd heeft op een timeslot krijgt die een code toegestuurd per mail. Deze reserveringscode hoeft de klant alleen maar bij de winkel te laten zien. Zo waarborgt ShopTiming de privacy van de klant en is er een efficiënt systeem voor de winkelier.

ShopTiming heeft gesprekken met diverse winkeliersverenigingen en landelijke retail ketens, de verwachting is op hele korte termijn een landelijk netwerk te bieden van winkels. Het maximale aantal klanten bedraagt momenteel één per tien vierkante meter. Dit betekent dat er door alle retailers passende operationele maatregelen moeten worden getroffen om langer wachtrijen en ontevreden of zelfs weglopende klanten te voorkomen.

Over ShopTiming
ShopTiming is een initiatief van Moos de Winter, Uri Cohen, Raphael Rubens en Noam Blitz en biedt winkeliers, retailers en ketens kosteloze oplossingen voor timeslot management. De winkelier maakt zijn eigen timeslots op basis van de maximaal toegestane klantaantallen in de winkel en de gemiddelde winkeltijd van de klant. De klanten kunnen vervolgens een winkel vinden en een timeslot naar keuze reserveren. ShopTiming maakt gebruik van een optimalisatie-algoritme. Hierdoor voorkomen we rijvorming en wordt klant bezoek door de dag heen gespreid. Ook zorgt het ervoor dat er niet teveel mensen tegelijkertijd de winkel betreden.

Het platform is ook zeer flexibel en kan ingesteld worden naar wens van de winkelier. De winkelier kan ervoor kiezen om zowel reserveringen binnen te laten als vrije inloop klanten. www.shoptiming.com

Reageer

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

%d bloggers like this: