Het populaire Dropbox heeft opgemerkt dat er een grote piek zit in de meldingen van SPAM over Dropbox. Er kwamen zelfs klachten over de SPAM binnen op het support forum. Een van de gebruikers gaf aan dat zijn specifieke emailadres die alleen word voor Dropbox word geruikt ook spam ontving.
Na deze meldingen ging al snel het gerucht rond bij de gebruikers dat Dropbox het slachtoffer zou zijn geworden van een hack. De persvoorlichter van Dropbox ontkend echter het feit dat er een hack zou hebben plaats gevonden. Wel verklaard deze persoon dat Dropbox de meldingen zeer serieus neemt en alle ook onderzoekt.
Vorige maand zijn verschillende andere grote bedrijven zoals Microsoft, Apple, cPanel, Twitter en Facebook ook al het slachtoffer geworden van malware geïnstalleerd op een computer van een medewerker. Ik acht de kans eigenlijk zeer groot dat dit hier ook weer het geval is.
Twee jaar geleden was er ook al een uitbraak van SPAM naar Dropbox gebruikers. Die uitbraak werd wel veroorzaakt door indringers en zorgde ervoor dat Dropbox het login systeem drastisch heeft aangepast.